Mandarinkacsamesék

Atom Li és Zorro Zhang is levizsgázott

2015. január 15. 03:09 - yi

Boldogságos újesztendőt mindenkinek.

El voltam jó messzire megint. Gyakorlatilag december 15-étől vizsgaidőszak volt nekünk, külföldieknek. Úgy nézett ki a dolog, hogy volt kb. 2 hét a vizsgák lebonyolítására, és két hét a jegybeírásokra. Én nagyon profi voltam, a 900+ diákot 6 nap alatt levizsgáztattam a jéghideg tanteremben, de legalább most ültem, szépen egyesével jöttek be, mindenkitől kérdeztem 5-10-15 kérdést, beírtam a vizsgajegyet a jelenlétire, huss, jöhet a következő. Mivel minden csoportban nagyon sokan voltak, minden csoportnak két vizsganapja volt, így lett két hét. Nos, a vizsgakövetelmények nagyjából így néztek ki:

-          ha az illető diák rájött, hogy vizsgán van, már átment 60%

-          ha megértette azt a kérdést, hogy What’s your name és elmondta rá a kínai nevét, akkor 65%

-          ha azt is meg tudta válaszolni, hogy Where are you from, akkor 70%

-          ha tudta angolul, milyen nap van, 80%

-          ha el tudta mondani, hogy hol tanul, 90%

-          ha azt is tudta, hogy kollégiumban lakik, 95%

-          ha azt is tudta, hogy hétvégén alszik és számítógépes játékokat játszik, 100%

-          ha a kedvenc tantárgya az angol vagy a matematika, már a következő félévre is beírtam neki a 100%-ot.

Ehhez képest, kb. 60% megbukott, 100 pontot 10-15 diák kapott. Voltak meglepetések, akik egész félévben meg se szólaltak, és most a vizsgán kifogástalan válaszokat adtak, ez is a szívfájdalmam, hogy olyan hatalmas osztálylétszámok vannak, hogy egyszerűen fizikai képtelenség mindenkire odafigyelni. Voltak vicces szituk, többen próbálkoztak azzal, hogy amikor nem jutott eszükbe a válasz, elővették a mobiljukat, és onnan akarták előhúzni a helyes mondatot....:) Sokukon látszott, hogy a vizsgát sem vették komolyan, ki se nyitották a könyvet, nem foglalkoztak vele, pedig előre elmondtam, mik lesznek, gyakoroltuk a kérdés-választ is, persze a nagyja akkor is mobilozott vagy aludt, két csoportot haza is zavartam az utolsó órán, mert annyira feldühített a hozzáállásuk. Ezt a többi tanár is eljátszotta párszor, egyszerűen annyira irritáló, hogy az ember a lelkét kiteszi, azok meg néznek értetlenül, hogy de hát miért baj az, ha játszik, csetel, zenét hallgat, filmet néz órán???? A kínai tanárok nem nagyon foglalkoznak ezzel, nem veszik szigorúan, mi fehéremberek meg ki vagyunk akadva. Az értékelésük két részből áll, a vizsga 40%-ot ér az összpontszámból, és van a 60%-nyi órai munka. Amit a kedves kis manók egy része úgy értelmezett, hogy ha ő ott volt az összes órán, akkor az 100%. Haha, volt nagy csodálkozás, amikor látták a 60 pontot, és jöttek reklamálni, hogy dehátőkottvoltak...

Az is szép volt, hogy vizsga után, elkezdtek velem kapcsolatba lépni WeChaten, hogy akkor hány pontot kaptak...eddig szíveim hol voltatok, mit csináltatok...? És a nagyjának szombaton éjfél előtt jutottam eszébe....és én a barom, mindenkinek válaszoltam, ott volt az íróasztalomon az összes jelenléti ív és ahogy jött a kérdés, pikkpakk, már kerestem is ki az eredményt. Állllllat!

A bukottak érdeklődtek a pótvizsgáról, mondtam, hgy ahhoz nincs közöm, és így leráztam őket. Volt viszont egy srác, aki szépen megkért, hogy hadd vizsgázzon még egyszer nálam. Kérdeztem miért, erre azt mondta, hogy ha van bukott vizsgája, akkor elesik mindenféle juttatástól, kitüntetéstől, amit itt a jó tanulók kaphatnak. Viszont ő ezelőtt egy percig sem tanult angolt, középiskolában oroszul tanult. Valamiért nagyon meghatódtam., és ő volt az egyetlen, akinek adtam még egy esélyt. Volt egy listája a kérdésekkel-válaszokkal, valamelyik szorgalmasabb diák csinálhatta, kínaiul is ott volt minden, ezt én átnéztem, kijavítottam, felmondtam neki diktafonra, három nap múlva jött és hibátlanul válaszolt minden kérdésemre. Azóta is néha váltunk pár szót WeChaten, kiderült, hogy egy nagyon kedves, intelligens fiú, és a szemnek is igen kellemes. Itt a suliban autómarketinget tanul, amihez lélekben semmi köze, az irodalmat szereti, viszont nem volt túl jó tanuló középiskolában, és itt úgy van, hogy ha nem vagy elég jó, nem válogathatsz, olyan szakirányra mész, ahova elég az eredményed. Ha űberkirály vagy, akkor válogathatsz, hogy tűzoltó leszel vagy katona, ha gyenge vagy, akor senkit nem érdekel, mit szeretsz, mihez van tehetséged. 40 pontod van? Akkor vadakat terelő juhász. 

Az eredméyeket szépen felvittük az online admin rendszerbe, ami full kínaiul van, a többiek nagy örömére. Persze én is, meg a kis kínai assziszetenseik is segítettek. Majd, az egészet be kellett írni kézzel a kinyomtatott listákba is. Nem ám, hogy az online rendszerből kinyomtatjuk a kész listát, nem... Én szerencsés voltam, mert csak középsúlyos káosz volt a csoportjaim adataiban. De lényeg, hogy megvan minden kész, lehet hazamenni. Büszke vagyok rá, hogy én minden segítség nélkül oldottam meg az egész vizsgaidőszakot, a többiek nem igazán birkóztak meg vele, pedig nem lehetetlen, de van, aki úgy gondolja, hogy azzal, hogy bement és megtartott heti 16 órát, azzal le van tudva a kötelesség. Pedig nem.

Most lassan elindulok Magyarországra, még valószínúleg írok posztot, időm az lesz, otthon leszek 6 hétig. Igazság szerint már most hiányoznak a kis mandulaszeműek, akár tudnak angolul, akár nem, imádom őket!  

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandarin-kacsa-mesek.blog.hu/api/trackback/id/tr707075467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása