Mandarinkacsamesék

Informatikai detúr

2014. december 10. 09:31 - yi

Hát, kedveseim, a következő fontos dolgok történtek az elmúlt időszakban: a laptopom merevlemezének elmúlt a merevedése. Próbálkoztam ginzenggel, zellerrel, osztrigával, mocskosul obszcén szavakat ordítottam neki, állítólag van, amikor az jön be, de most nem. És persze ennek péntek délután kellett történnie. Hétvégén próbálkoztam, kínlódtam, de nem lett jobb. Hétfőn irány az IT center, ahol fél órányi diagnosztika után közölték a diagnózist, amit már sejtettem: HDD megmurdelt. Kérdem, itt a kampuszon lehet-e venni. Nem, a városban lehet, kérdezzem Glanzot. Mondja ezt az inforomantikus. Zárójelben, és megvilágításképpen, a helyi helyzetről való képalkotás megkönnyítésére, az ITMan gépén 2003-as Windows XP volt, de legalább nagy monitorral, alig fért oda a kurblis telefon meg a petróleumlámpa mellé. Na, megy az üzenet Glanznak:

Én: Glanz, tudnál nekem ajánlani valami számítástechnikai boltot, ahol tudnék hard disket venni?

Glanz: Nem tudok, de majd megkérdezem.

( 43 órával később....)

Glanz: Itt, Xinmiben van, kb 500 yuan.

~~<>#&#[@`@{@{{>><<;***********!!!!

Intermezzo:

Még hétfő este kimentemm a városba körülnézni, persze semmit nem találtam, vagy pedig már pont bezárt. Szépen hazagyalogoltam, mert csak 7-ig járnak a buszok, taxira meg sajnáltam azt a 15 yuant, a testemtől meg nem azt a -100 kalóriát, amit a kb. 5 km séta elvitt. Kedden ugyanez. Napközben nem tudtam kimenni, mert óráim voltak. Szerdán aztán végre délután el tudtam nmenni, közben sikerült valami fura módon letölteni egy Bing böngészőt (blöehhh)a mobilomra (a Google nem megy) és térképpel meg is találtam a boltot, leadtam a laptopot, édes és segítőkész volt a kislány. Hazafele a kapuban összefutottam Glazzal, akkor mondta, hogy közben küldött üzenetet, lásd fenn. Mindenesetre láttam és hallottam a legördülő követ a szívéről. Másnap 11-kor jött az sms, hogy mehetek a gépért, 370 yuan volt, a ráhúzott kínai nyelvű Windows 7-tel, worddel, excellel, qq-val és mindeféle szarságokkal.

Azóta ezzel szórakozom, hogy próbálom újraépíteni, ami a korábbi HDD-n volt, persze a doksiknak, képeknek valszeg annyi, majd otthon kiderül. Közben törölgetek, telepítgetek, hajat tépek, de tulajdonképpen tök buli, hiszen most már tudom, mi a kék halál kínaiul, vagy hogy mondják, hogy a kapcsolat alaphelyzetbe állt. A vpn-em sem nagyon akar működni (Tunnelbear, amúgy eddig jó volt, egy pár nap volt, hogy makacskodott, és kb 5 dollár havonta, korlátlan adatforgalommal). Így, amikor éppen magánál volt, letöltöttem gyorsan a freegate-et, azóta azzal vagyok, le-ledobogat, de ez van. A net sebessége is lecsökkent, kár, hogy korábban nem csináltam speedtestet, most 3,5-3,7 Kbit/sec. Csoda, hogy él...a wifi viszont nem működik, pedig tuti, hogy jó, mert a mobilomon is az megy.

Közben ilyen fura dolgokra nem találok magyarázatot, hogy van az, hogy mivel a mobilomon nincs vpn (kellene, hogy legyen, de nem működik), a facebook továbbra is a szept. 27-i állapotot mutatja, ám, az utóbbi három-négy napban időnként küld értesítéseket, amit persze nem tudok megnézni. A messenger is kb 5 darab üzenetet kézbesített nekem, a kapott kb. 40-ből. Majd egyszer valaki magyarázza el, igazán szeretném tudni....Addig is köszönet a magyarországi segítségekért, értve ezalatt elsősorban kiccsaládomat, és Csodashattyt. Valamint, meghatottan látom, olvasom azt a sok-sok kedves reakciót, like-ot, üzenetet, kommentet, amit kapok az én kis szélütött tevékenységeimre. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandarin-kacsa-mesek.blog.hu/api/trackback/id/tr796971681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása